Miniweekend i Danmark

God morgon!

Igår hade William tagit semester och då jag äntligen var på benen och hade fått tillbaka mina krafter så hade jag bokat in hela familjen på en resa till Danmark och The Reef.
Vi var här i höstas och Theodor har så länge önskat att vi kunnat åka tillbaka hit så nu passade vi på.

Det verkar vara några fler än vi som tagit semester dessa dagar då det var galet mycket folk på båten.
Däremot var det lugnare här på hotellet, men självklart mer än sist vi var här då det var vi plus 1-2 familjer som var här.
Men har inte varit några problem med att hitta lugna platser i badet och har max varit 1 person före i lön till rutschkanan så kan ju inte klaga.

Vi körde samma upplägg som senast.
In och bada, äta lunch, upp på rummet och sova en stund, bada igen för att sedan gå till restaurangen och äta.
Barnen brukar ju inte sova på dagen men här gör de av med så mycket energi samt att vi tycker det är gott att kunna gå på restaurang och äta tillsammans. Annars brukar vi ju lägga de vid 19-tiden då de annars blir alldeles för trötta och sura.
Det går ju inte att lägga de och sedan lämna rummet så detta upplägget är bäst för oss.

Det är inte ofta vi tar med barnen ut och äter, men så glad att det fungerar här.
Det är ju också välanpassat för barn då de får en egen meny med bilder att välja på där de får välja vad de vill äta samt massa pennor och papper så de kan sitta och rita. Helt fantastiskt bra.
Theodor hade bara en anmärkning och det var att maten inte var klar på en gång. Konstigt att de inte hade ett magiskt trollerispö att vifta med.

Just nu sitter jag nere i lobbyn och tar en kopp kaffe medan resten av familjen fortfarande sover.
Förra gången lyckades hela familjen försova sig till frukosten, hur nu ens det är möjligt då den serveras till 10.30.
Det kommer vi inte att göra idag, särskilt inte som att jag vaknade upp vid 6.30 och nu bara inväntar att väcka upp alla andra för att gå och äta och sedan gå och bada mera. Det gäller att passa på så mycket som möjligt när vi ändå är här.

Påskträd och påskdekorationer

I år har vi pärlat mycket här hemma så för ett tag sedan började vi pärla inför påsk.
Jag som är allergisk tar ju inte gärna in påskris, utan jag tänkte att vi skulle använda vårt träd utanför vilket vi har gjort.
Det blev jättefint!
Vi har ju haft lite pärlplattor som varit formade som hästar, harar och påskägg till vår hjälp, men sedan har jag tittat på foton på Google där andra kommit på så fina mönster som jag har gått efter.
Länkar till några här så att även ni kan kika in dessa:
DIYSWEDEN
101ideer

Påsklilja med små söta kycklingar
Lite påskharar samt glada gubbar
Theodors fina påskgubbe
Lite olika harar och kycklingar måste också vara med.

Påskharen på besök?

Påskaftons morgon och barnen vaknar spända av förväntan.

Hela gårdagen pratades om påskafton, påskägg och påskharen.

Besvikelsen över att ha missat påskharen får övervägas av att föräldrarna lyckades att ta kort när haren smög omkring i trädgården.

Någon annan som haft besök av påskharen idag?